Основні принципи та поняття
Ключові принципи Інтернету
Інтернет складається з багатьох тисяч корпоративних, наукових, урядових та домашніх мереж. Об'єднання різнорідних за архітектурою мереж стало можливо завдяки протоколу IP (англ. Internet Protocol) і принципу маршрутизації пакетів даних. Протокол ІР був спеціально створений агностичним у відношенні до фізичних каналів зв'язку. Тобто будь-яка мережа передачі цифрових даних може передавати інтернет-трафік. На стиках мереж спеціальні маршрутизатори займаються сортуванням та перенаправленням пакетів даних, базуючись на ІР-адресах одержувачів цих пакетів. Протокол ІР утворює єдиний адресний простір у масштабах всього світу, але в кожній окремо взятій мережі може існувати свій власний адресний підпростір. Така організація ІР-адрес дозволяє маршрутизаторам однозначно визначати подальший напрямок для кожного, навіть найменшого, пакету даних. У результаті між різними мережами Інтернету не виникає конфліктів і дані точно і без перешкод передаються від мережі до мережі по всій планеті.
Сам протокол ІР був народжений в дискусіях всередині організації IETF (англ. Internet Engineering Task Force, Task force — група спеціалістів, покликана вирішити певну задачу), назву котрої можна перекласти як «Група для вирішення задач проектування Інтернету». IETF і її робочі групи досі займаються розвитком протоколів Всесвітньої мережі. Вона відкрита для публічної участі та обговорень. Комітети цієї організації публікують т.зв. документи RFC (англ. Request for Comments — запит коментарів). В цих документах даються технічні специфікації і точні пояснення багатьох питань. Деякі документи RFC організація IAB (англ. Internet Architecture Board — Рада з архітектури Інтернету) оголошує Стандартами Інтернету. З 1992 року IETF, IAB та ряд інших організацій утворюють Товариство Інтернету (англ. Internet Society, ISOC) — організаційну основу для різноманітних дослідницьких та консультативних груп, що займаються розвитком Інтернету. На думку багатьох науковців Інтернет це початок нової ери і продуктивно займаються розвитком і удосконаленням міжнародної системи Інтернет.
Служби мережі Інтернет
У наш час найпопулярнішими службами Інтернету є
*Веб
*Веб-форуми
*Блоги
*Вікі-проекти (в тому числі й Вікіпедія)
*Інтернет-магазини
*Інтернет-аукціони
*Інтернет події
*Інтернет-час
*Електронна пошта та списки розсилки
*Групи новин (в основному, Usenet)
*Файлообмінні мережі
*Електронні платіжні системи
*Інтернет-радіо
*Інтернет-телебачення
*IP-телефонія
*Системи обміну повідомленнями
*FTP-сервери
*IRC
Послуги комп'ютерної мережі INTERNET
INTERNET надає такі основні види послуг:
e-mail — електронна пошта;
групи новин;
списки поштової розсилки;
доступ до файлів віддалених комп'ютерів;
сеанси зв'язку з іншими комп'ютерами, під'єднаними до INTERNET;
пошук інформації в базі даних в оперативному режимі;
спілкування з іншими користувачами шляхом використання сервісу Internet Relay Chart;
доступ до інформаційної системи World Wide Web (WWW).
З додаткових послуг можна виділити наступні:
широка передача MultiMedia;
RadioInternet;
розмовний конференційний зв'язок;
безпечні угоди;
відеоконференційний зв'язок;
безпровідне з'єднання.
З додаткових послуг можна виділити наступні:
*широка передача MultiMedia;
*RadioInternet;
*розмовний конференційний зв'язок;
*безпечні угоди;
*відеоконференційний зв'язок;
*безпровідне з'єднання.
Субкультура мережі Інтернет
Сучасний Інтернет має також дуже багато соціальних та культурних граней[4]. Він є універсальним середовищем для спілкування, розваг та навчання. Так, за результатами дослідження Оксфордського університету підлітки, які мали доступ до Інтернету, отримували вищі оцінки за тих, хто не мав доступу до інтернету.
За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати послуги. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття.
Одним з проявів субкультури Інтернету є День безпечного інтернету, що відзначається щорічно з 2004 року другого вівторка лютого.
Інтернет-спільноти
Інтернет пропонує широкі можливості для спілкування; в ньому легко знайти людей зі спільними інтересами, хобі та світоглядом. Окрім того, в мережі психологічно значно простіше спілкуватись, аніж при особистій зустрічі. Ці причини обумовлюють створення та активний розвиток інтернет-спільнот — груп людей зі спільними інтересами, котрі спілкуються переважно через Інтернет. Такі товариства поступово грають все важливішу роль у житті всього сучасного суспільства.
Інтернет-залежність
Із зростанням популярності Інтернету стали проявлятись і негативні сторони його застосування. Зокрема, дехто настільки захоплюється віртуальним простором, що проводить за комп'ютером до 18 годин на добу. Таку залежність багато хто порівнює з тютюнопалінням чи наркоманією. Визначення інтернет-залежності звучить так: «Це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line». Згідно з даними різноманітних досліджень, сьогодні інтернет-залежними є близько 10% користувачів у всьому світі. Фахівці вже розробили методики позбавлення від цієї залежності.
Інтернет-знайомства
Знайомства в Інтернеті зазвичай пов'язують із розвагами або пошуком чоловіка за кордоном. Обидва напрямки нерідко стають своєрідною залежністю. Дуже рідко можна знайти службу знайомств, що здійснює виключно серйозні знайомства для шлюбу, зокрема, знайомства для християн чи, взагалі, людей з традиційними поглядами на шлюб.
Групи новин
Групи новин — це загальнодоступні дискусійні форуми, як наприклад клуби по інтересах. Повідомлення формуються у формі каталогів. Фізично інформація, що міститься в окремих групах новин, зберігається на серверах провайдерів, університетів, корпорацій тощо. Як правило, життєвий цикл повідомлень обмежений, і вони знищуються через деякий час, — в іншому випадку сервери були би загромаджені ними на протязі декількох місяців.
Користувачі INTERNET постійно відправляють в групи новин найрізноманітніші повідомлення. На протязі приблизно доби ці повідомлення через USENET надходять практично на всі вузли INTERNET для остаточного ознайомлення в групу новин. Група новин INTERNET — це всесвітня розподілена дошка оголошень bulletin board systems.
Типова робота з групою новин полягає в наступному: спочатку користувач бачить перше повідомлення, потім відповідаєте на нього, потім відповіді на запитання і т. д. Таким чином ви можна прочитати весь діалог або тільки ті його частини, що вас цікавлять. Для контактування з групами новин були розроблені спеціальні програмні засоби, які призначені для роботи з повідомленнями, оскільки самі по собі тогочасні броузери не мали засобів доступу до повідомлень.
Найпоширенішою дошкою оголошень став USENET. USENET — це всесвітня розподілена дошка оголошень (bulletin board system BBS). Користувачі INTERNET по всьому світу постійно відправляють в групи новин найрізноманітніші повідомлення і протягом доби ці повідомлення через USENET надходять практично на всі вузли INTERNET для загального ознайомлення. Зараз в мережі Usenet функціонує понад 15 тисяч груп новин, які відображають практично всі сторони сучасного життя. В телеконференціях можна зустріти документацію по найсучаснішому програмному забезпеченню, статті відомих вчених, і нарешті все що завгодно. Телеконференціями (групами новин) в свій час називалися файлові ділянки на серверах, до яких мали доступ до читання і запису всі бажаючі обмінюватися інформацією по певних темах.
Крім того проводиться розповсюдження інформації за допомогою «закритих» телеконференцій типу Clarinet. Всі телеконференції можуть бути модеровані (керовані) або немодеровані. Модеровані телеконференції можуть наповнюватися інформацією тільки визначеними особами — модераторами. Інші користувачі мережі можуть тільки читати цю інформацію. Модератори (конкретні особи) несуть відповідальність за зміст телеконференцій. Немодеровані телеконференції доступні для розміщення інформації будь-яким користувачам мережі. Модеровані телеконференції стали засобом висловлення думки модераторів, тобто керованим засобом масової інформації — електронними газетами. Прикладом однієї з найсерйозніших електронних газет, доступних в мережі INTERNET є ієрархія телеконференцій Clarinet, яка містить понад сотні груп новин, присвячених політичній, економічній, правовій. спортивній та іншим тематикам. Наповненням телеконференцій займається декілька інформаційних агентств, серед яких, наприклад, Reuters, API, UPI, NewsBytes.
Користувачі, які не можуть знайти групу новин по своїх інтересах, доклавши деяких зусиль, можуть створити свою власну групу новин.
Тролінг
Тролінг — це психологічний та соціальний феномен, що зародився в Інтернеті протягом 1990-х років. Інтернет-тролями, або просто тролями у Всесвітній мережі називають людей, котрі спеціально публікують провокаційні статті чи повідомлення (на форумах, в групах новин Usenet, у вікі-проектах), завдання яких — викликати конфлікти між учасниками, флейм, образи тощо. Такі статті чи повідомлення також іноді називають тролями, а процес їх написання — тролінгом. Сьогодні будь-який популярний ресурс (форум, група новин, вікі-проект) стикається з цим явищем.
Кіберпанк
Інтернет, кіберпростір і віртуальна реальність знайшли свій відбиток і в сучасному мистецтві. Ще в середині 1980-х років сформувався особливий жанр наукової фантастики, що фокусується на комп'ютерах, високих технологіях і проблемах, що виникають у суспільстві у зв'язку із застосуванням плодів технічного прогресу. Сюжетом творів цього жанру часто стає боротьба хакерів із могутніми корпораціями. Жанр набув широкої популярності в літературі, кінематографі, графічних творах (особливо аніме) та в комп'ютерних забавах. Сам термін кіберпанк придумав письменник Брюс Бетке, який 1983 року опублікував однойменне оповідання.
(за матеріалами Вікіпедії - http://uk.wikipedia.org/wiki/Інтернет)
Словник термінів SEO
Англомовні терміни
* C
** CSS ( Cascading Style Sheets ) - каскадні таблиці стилів , що дозволяють відокремити різні елементи дизайну сторінок сайту від її структури і змісту. Використовуються для налаштування зовнішнього вигляду веб - сторінок.
* F
** Favicon - (від favorites + icon ) - значок сайту або сторінки , який зображається в адресному рядку перед URL сторінки у віконці браузера.
* H
**Hilltop - алгоритм пошукової системи Google , який враховує посилання з експертних джерел (Expert ) на сторінки інших сайтів ( Authority ).
* S
** SMO (від social media optimization ) - " соціомедійная " оптимізація , підвищення комунікативності сайту.
**SERP (СЕРП , від англ. Search Engine Results Page ) - це сторінка результатів пошукової видачі.
Україномовні терміни
* A
** Апорт - одна з найстаріших пошукових систем Рунета.
** Анкор - анг . anchor , текст посилання. Апдейт (АП , Up , Update) - оновлення пошуковими машинами параметрів сайту або пошукової видачі.
** АП параметрів у ПС Яндекс відбувається приблизно раз на місяць , а АП видачі приблизно раз на тиждень-півтора . У Google параметри оновлюються рідше , Google PR оновлюється приблизно раз на 1-3 місяці , а видача у Google , на відміну від Яндекса , оновлюється дуже часто (можна припустити , що АП відбувається кілька разів на день.)
* Б
** Бан - від англ. ban , що означає заблокувати користувача -якої системи, сайту або форуму. Позбавити його всіх можливостей системи .
** Біла оптимізація - способи SEO оптимізації та розкрутки , які застосовують тільки дозволені пошуковими системами методи.
** Білий каталог - каталог, який не вимагає зворотного посилання з вашого сайту.
**Бек - анг . back link - зворотні посилання, посилання на сайт з інших сайтів.
* В
** Внутрішня сторінка - сторінка сайту , яка розташована у внутрішній структурі сайту. Сленг : внутрянка , внутряк
** Веб - сайт - набір веб - сторінок , облінкованих посиланнями і взаємопов'язаних між собою.
**вІЦ - виважений індекс цитування. Показник для Яндекса , що враховує кількість і "вагу" зовнішніх посилань.
* Д
** Дорвей ( doorway ) - сторінка ретельно оптимізована під одну або декілька пошукових фраз, не має жодної інформаційної цінності.
**Дзеркало (мірор , від англ. Mirror ) - повна або майже повна копія іншого сайту. Як правило, ПС приймають за дзеркало той сайт , який був проіндексований пізніше.
*І
**Індекс - база даних пошукової системи, в більшості випадків інвертований індекс. Індекс поповнюється пошуковим роботом під час періодичного обходу сайтів.
**Індексація - процес обходу сторінок сайту роботами пошукових систем і додавання сторінок в базу пошукової машини.
* Л
** Лінкатори - система взаємного обміну посиланнями з усіма або основною масою учасників системи відразу , що дозволяє отримати велике число неприродних ( для пошукової машини) зовнішніх посилань. Гарантовані санкції від пошукових систем при виявленні , аж до бана сайту.
* М
** Морда - головна сторінка сайту . Зазвичай має найвищі показники відвідуваності і цитованості.
* П
** Пісочниця ( сендбокс , sandbox ) - фільтр, застосовуваний ПС Google для молодих сайтів. Сайт може знаходиться в індексі Google , але при цьому не буде у видачі по деяких запитах на тих позиціях , де він має бути.
** Песимізація - один з видів санкцій пошукових систем, штучне заниження позицій сайту . Реалізується застосуванням різноманітних фільтрів до сайту.
** Протяг (сквозняк - рус) - посилання, що веде на інший сайт , розташоване зазвичай відразу на всіх сторінках сайту.
* Р
** Релевантність - (анг . relevant), означає відповідність заданій сторінки пошуковому запиту у видачі ПМ.
**РМЯ (РСЯ - рус.) - скорочення від " рекламна мережа Яндекса " .
* C
** Сателіт - сайт, створений тільки для підтримки основного сайту, є його супутником.
** СДЛ - скорочення від " сайт для людей".
** Сніппет (від англ. Snippet , уривок) - це фрагмент тексту з сайту , що містить запит користувача . Сніппет знаходиться під адресою сайту в пошуковій видачі і допомагає оцінити користувачеві релевантність видачі без переходу на сайт.
* Ч
** Чорна оптимізація - методи SEO оптимізації , що використовують заборонені прийоми . Зазвичай закінчується баном сайту.
* Я
** ЯВ - скорочення від " Яндекс.Видача ", тобто пошукова видача ПС Яндекс .